חיפוש

מכשיר להעלמת סימני מתיחה

מאת: יורם גלר, מנהל המרכז לטכנולוגיה אסתטית

האם יש מה לעשות כדי לטפל בסימני מתיחה? האם ניתן לשפר את מצב העור היכן שקרמים ומשחות כבר לא עוזרים? האמצעים הטכנולוגיים לטיפול בסימני מתיחה השתכללו באופן דרמטי בשנים האחרונות והתוצאות? בהתאם!

רבות מהקוסמטיקאיות הבכירות, כמו גם רופאים העוסקים בדבר, פנו אלי בנושא הטיפולים ב"סימני מתיחה" וסטריאות (Stria) .עד לאחרונה נחשבו בעיות אסתטיות אלה לכמעט בלתי פתירות ורמת ההישגיים הטיפוליים בנושא הייתה נמוכה. סימני מתיחה מופיעים בעקבות "מתיחה קיצונית" של הרקמה ובד"כ אינם נעלמים. נהוג לחשוב שסימנים אלה, הינם סימפטום המאפיין אך ורק נשים לאחר לידה, אך לא כך הדבר.

סימני מתיחה, מה הם?

סימנים אלה נוצרים עקב קרעים ברקמה הגורמים לקרעים בשכבת העור התחתונה- הדרמיס, ויוצרים פגיעה בסיבי הקולגן והאלסטין האחראים על גמישות העור. סימנים אלה יכולים להיגרם גם עקב שימוש בסטרואידים באופן קבוע לטיפול במחלות שונות, ו/או מצבים רפואיים, כגון: תסמונת קושינג ותסמונת מרפן. בתסמונת קושינג, הגוף מוצף בהורמון קורטיזול המדקק את הרקמה עד להתפתחות סימני מתיחה. בתסמונת מרפן, הנגרמת כתוצאה מגן פגום, מוחלשת רקמת העור ורקמת החיבור. העור אינו עמיד יותר בפני מתיחה וזה הגורם להופעת הסימנים. סימני המתיחה יופיעו באזור הכתפיים, גב תחתון וירכיים.

עיקר המתלוננות על התופעה, אלו נשים החוות סימני מתיחה עקב עלייה מהירה במשקל ו/או הריונות, כגון: הריונות עם עובר כבד משקל או הריונות מרובי עוברים. כמו כן נצפו סימני מתיחה מגורם גנטי ואם בודקים את ההיסטוריה המשפחתית מגלים כי לקרובות משפחה יש אותם התסמונות. נשים אלו בעיקר יבקשו לטפל בסימני מתיחה אשר הופיעו על הבטן ו/או ישבן וירכיים.

העלמת/ טשטוש סימני מתיחה במכוני הקוסמטיקה

 הניסיון הקליני הביא אותי למסקנה ברורה, כי שילוב טכנולוגיות יביא לשיפור ניכר בטשטוש סימני המתיחה, שישביע את רצון וציפיות המטופלת. מכוני היופי בישראל בורכו בהתקדמות טכנולוגית ברמה עולמית ולכן הקוסמטיקאיות המוסמכות תוכלנה להשיג תוצאות בשיטת ה- THR FREEZE LIGHT בשילוב טכנולוגיית 3DEEP, הנפוצות בארץ ובעולם.

שלב ראשון – סימני המתיחה מאופיינים בפסים ורודים וצבעם ישתנה בהמשך לאדום. זהו השלב שמומלץ לטפל באמצעות מכשיר IPL – THR FREEZE LIGHT, עם ידית SR ברוחב פולס קצר. קרן האור תתביית על הפיגמנט האדום המצוי בהמוגלובין של כלי הדם. פעולה זו תגרום להבהרת העור וריכוכו ובתהליך של כ-6 עד 8 טיפולים, כל 3 שבועות. יש כמובן לנהוג זהירות בכהות עור בסולם פיצ'פטריק 4-6.

שלב שני – לאחר שהסתיימה סדרת הטיפולים במכשיר IPL – THR FREEZE LIGHT, נראה שהסימנים שינו צבעם והתבהרו משמעותית. לעיתים אף נעלמו לגמרי. במידה ונרצה להגיע לתוצאות מרשימות יותר, מומלץ להשתמש במכשיר גלי רדיו RF, טיפול בשיטת PURE 3DEEP, שיטה מהפכנית לטיפול וטשטוש צלקות. הטכנולוגיה מכונה גם בשם פרקשנאל, FSR, באמצעות RF גלי רדיו מקטעי.

ה- 3DEEP מבצע חימום נפחי של האזור הדלקתי באמצעות 112 קטבי RF זעירים המבצעים חימום יעיל של שכבות העור עד לעומק הדרמיס. גלי ה- PURE 3DEEP הינם עיוורי צבעים ולכן אינם זקוקים בפיגמנט כדוגמת מכשירי לייזר ו- IPL.  פעולה זו מפחיתה את עומק הצלקות, מבהירה ומרככת את הרקמה ובעיקר משקמת את פעולת סיבי הקולגן ואלסטין ומעניקה להם גמישות.
תאי ה- GLUCOCORTICOID, הורמוני התאים הפיברובלאסטים, הופכים לסיבי קולגן ואלסטין.

העלמת/ טשטוש סימני מתיחה בקליניקה רפואית

טיפול בלייזר – טיפול המבוצע בד"כ ע"י רופא מומחה באמצעות לייזר 1540 ננומטר. טיפול זה גורם לקילוף ויצירת שכבת עור חדשה המטשטשת את הסימנים. הטיפול מחייב סדרת טיפולים אחת לכל 21 יום. טיפול זה פחות מתאים לכהות עור ומותיר תופעות לוואי בעור. הטיפול מחייב תהליך החלמה.

טיפול רפואי בהזרקת – CO2 פעולה רפואית המוכרת במדע משנת 2007, נולדה מטיפולי כיבים שנוצרו עקב בעיות בכלי הדם. הזרקת פחמן דו חמצני בדקירות תת עוריות רבות וזעירות. האזור המטופל מגיב באדמומיות למשך כחצי שעה, הגוף עצמו פולט את ה- CO2 באמצעות מערכת הנשימה ואנו מקבלים טיפול התורם לשגשוג התאים האלסטיים וכלי הדם.

בזכות הטיפולים המתקדמים ביותר לתופעות סימני המתיחה (Stretch Marks and Stria), הגורמות לתחושות אי נוחות אסתטית, ניתן לשפר את המצב באחוזים ניכרים. כל זאת, בטכנולוגיות מתקדמות המורשות לקוסמטיקאיות. במקרה הצורך ניתן גם לשלב טיפולים באמצעים רפואיים, כפי שפורט במאמר זה, ולהביא את הלקוחה לשביעות רצון גבוהה מהתוצאות הקליניות הנראות לעין.

במרכז לטכנולוגיה אסתטית, קוסמטיקאיות ורופאי עור ואסתטיקה עוברים הכשרה פרטנית ואישית על כל מכשיר וטכנולוגיה. ההדרכה כוללת הסבר מעמיק לאבחון בעיות וצרכי העור, בחירת טכנולוגיית טיפול, עוצמת הטיפול וכמובן למידה מעשית לתפעול ותחזוקת המכשירים. כאן תמצאו, תחת קורת גג אחת, את כל פתרונות הטכנולוגיה לטיפולים אסתטיים מתקדמים.

העלמת סימני מתיחה
THR ICE+2 FREEZE LASER
טרייד אין לכל מכשיר!

קבלי עד 50,000 ₪ זיכוי בהחזרת מכשיר ישן!