חיפוש

לייזר או IPL – מה עדיף?

מאת: יורם גלר, מנהל המרכז לטכנולוגיה אסתטית

הוויכוח המקצועי נמשך: מה עדיף – שימוש במכשיר לייזר או במכשיר IPL? ואולי טובים השניים מן האחד?

בעלי עסקים בענף האסתטיקה מעבירים לציבור מסרים, כי מכשירי לייזר מועדפים והם הבטוחים והחדשניים ביותר. בפרסומים בענף אנו נחשפים לביטויים כמו: חדשנות, טכנולוגיה דור רביעי, מהיר, משוכלל וכיו"ב. ברור כי גורמים אינטרסנטיים בעלי יכולת כלכלית מנסים לבדל עצמם שיווקית, אך לא תמיד מוכיחים יעילות וניסיון קליני מוצלח יותר בטכנולוגיות שברשותם.

ההבדל בין מכשיר לייזר למכשיר IPL

כדי להבין את המשמעויות, כדאי לדעת כי מכשיר הקרן אור פותח בסוף שנות ה-80 ע"י ד"ר פטריק ג'וניור, במטרה להמציא פתרון לנימי דם בולטים. ב-1997 קבלה הטכנולוגיה את אישור ה-FDA  (משרד הבריאות האמריקאי). לאחר ניסוי קליני מסוים, התגלה באקראי כי לאחר הטיפולים השיער מתדלדל, פצעי אקנה מחלימים וכתמי פיגמנטציה מובהרים.

שיטת הלייזר (קרן אור ממוקדת) באותה התקופה כבר הייתה מוכרת כטכנולוגיה יעילה. קרן הלייזר פועלת בארוך גל קבוע, קולטת שורשי שיער כהים ופוגעת בבסיס השיערה. התוצאה היא האטת צמיחת השיער ואף מניעתה באופן מלא.

בהמשך נכנסה טכנולוגית קרן האור, IPL, המסוגלת לטפל בעור כהה יותר באמצעות אורכי גל משתנים, בניגוד לקרן הלייזר. בשיטת ה- IPL  רמת הכאב נמוכה, הטיפול מהיר והתוצאות משביעות רצון. עם הזמן והניסיון הקליני התגלו גם חסרונות; עוצמת ה- IPL  נמוכה יותר מזו של הלייזר, והתוצאות מגיעות עד כדי 85%-80% לעומת הלייזר שיכול להגיע עד כדי 95%-90% הצלחה.

נכון לומר שבשתי הטכנולוגיות, עבור שיער פלומתי התוצאות בינוניות וסיכויי ההצלחה אינם מלאים.  בצמיחת שיער סיכויי ההצלחה יקבעו ע"י מחזוריות צמיחת השיער בגוף והמצב ההורמונאלי של המטופל. כמו כן, אין להשתמש בהבטחה "הסרת שיער לצמיתות", לא עבור מכשירי הלייזר ולא עבור IPL.

מה עדיף? מכשיר לייזר או מכשיר IPL?

מה יעיל יותר? קרן לייזר או קרן אור? התשובה אינה מוחלטת ותלויה במיתוג העסק ו/או מצבו הקליני של המטופל. במילים אחרות: ישנם מטופלים שיגיבו היטב לטיפולי לייזר וישנם מטופלים שיגיבו היטב לטיפולי IPL. לא נוכל לדעת מראש את התגובה הצפויה מטיפול הסרת השיער.

עבור מכון אסתטי או קליניקה המציעים טיפולי הסרת שיער, הפתרון הטוב ביותר עבור לקוחותיהם, הוא להחזיק מכשיר הפועל גם עם ידית קרן לייזר וגם עם ידית IPL. באופן זה, במידה וטיפול מסויים לא מניב תוצאות עבור מטופל, ניתן לשנות בקלות את סוג הטיפול- לתוצאות מיטביות.

איזה מכשיר כדאי לרכוש למכון?

בשוק נדיר וקשה למצוא מכשיר אחד בעל מגוון ידיות ומטפלים רבים נאלצים לקנות מספר מכשירים שונים למכון בכדי לענות לצרכי הלקוח. המילה האחרונה בתחום הסרת השיער, היא מכשיר THR MAX-2 העוצמתי. מכשיר זה בעל מספר ידיות מתחלפות עם טכנולוגיות שונות. הידיות הפופולאריות ביותר הן כמובן ידית לייזר וידית IPL.  כמו-כן, יש במכשיר הכנה טכנית לידיות YAG Laser בנוסף לגלי רדיו (RF), לטיפולי גוף ופנים.

החידוש הטכנולוגי של TWO in ONE  מעניק יתרונות רבים למכון האסתטי: שביעות רצון גבוהה בקרב מטופלים בזכות היכולת לגוון בסוג הטיפול, עלות מכשיר נמוכה יותר מאשר רכישת מספר מכשירים עם טכנולוגיות שונות, תופס מקום של מכשיר אחד בלבד ותוצאות מהירות ומרשימות המסייעות בהגדלת מספר הלקוחות המגיעים למכון.

THR MAX-2 מהווה את פריצת הטכנולוגיה החדשה ביותר, שיא המדע בשירות האסתטיקה והיופי!

לייזר או IPL
THR ICE+2 FREEZE LASER
טרייד אין לכל מכשיר!

קבלי עד 50,000 ₪ זיכוי בהחזרת מכשיר ישן!