הטכנולוגיות המובילות בתחום הסרת שיער

בשנים האחרונות המודעות לאסתטיקה וטיפוח אישי בקרב נשים וגברים כאחד התעצמה מאוד. מטופלים רבים מחפשים אחר פתרונות למניעת צמיחה של שיער בלתי רצוי ושואפים למראה עור חלק ונטול שערות, היעניק להם נוחות יומיומית ויעצים את תחושת הביטחון העצמי שלהם. 

הסרת שיער בשיטות מסורתיות כמו גילוח, קרמים או שעווה אומנם קיימות ומקובלות גם כיום, אך הן מספקות מענה לטווח קצר בלבד, כמו כן הן לעיתים מלוות בתופעות לוואי כמו גרד, אדמומיות, גירוי ויובש בעור.

הביקוש להסרת שיער בשיטות מתקדמות יותר המשלבות טכנולוגיות חדישות עולה.
כיום קיימים במכוני האסתטיקה מספר חלופות המציעות פתרון להסרת שיער לטווח ארוך.

טכנולוגיות מרכזיות בתחום הסרת השיער

בימינו הסרת שיער מתבצעת בדרך כלל באחת מהטכנולוגיות הבאות:

הסרת שיער בלייזר: לייזר הינו קרן אור מרוכזת הפוגעת בזקיקי השערה. במהלך טיפול הסרת שיער בלייזר המערכת שולחת אנרגיית אור שנקלטת על ידי הפגמנט (מלנין) שבשערה, מומרת לאנרגיית חום הפוגעת בכלי הדם המזינים את זקיק השערה ובכך גורמת להרס הזקיק ומניעת צמיחה מחודשת. מכשירי הסרת שיער בלייזר פועלים בפולסים קצובים של הבזקי אור, כאשר במהלך הטיפול בין הפולסים פועל מנגנון קירור הנמצא בידית ומגן על רקמת העור מפני כוויות. ידית הקרח מאפשרת מעבר של כמות אנרגיה גדולה ללא תחושת כאב ובכך עלה את בטיחות ואפקטיביות הטיפול.
משך זמן הטיפול בהסרת שיער בלייזר תלוי במספר משתנים כמו סוג המכשיר ושיטת העבודה שנבחרה לכך על ידי המטפלת (סטטי או דינאמי) אך טיפול גוף מלא בלייזר צפוי להימשך בין 40-20 דקות, מה שהופך אותו לטכנולוגיה האידיאלית מצד המטופלים לחיסכון בזמן ולמיקסום הרווחים מצד המטפלת.

אחד ממכשירי הלייזר המשווקים בבלעדיות על ידי THR  הינו מכשיר THR LASER ICE+2 המכשיר המתקדם ביותר להסרת שיער בלייזר, המשלב 3 אורכי גל בידית אחת ושני מצבי עבודה המתאימים לכל גווני העור וסוגי השיער.  מכשיר הלייזר THR LASER ICE+2  מהיר ויעיל פי 4 עד 6 מטכנולוגיית הבזקי האור הרגילה וכמובן משעווה ואלקטרוליזציה (אפילציה) בזכות יכולתו להגיע לעד 10 פולסים בשנייה ובכך מאפשר לסיים טיפול במספר דקות בודדות.


הסרת שיער ב- IPL: IPL  נחשבת לאחת הטכנולוגיות הוותיקות והבטוחות ביותר בתחום הסרת השיער. היא דומה במידה מסוימת לטכנולוגיית הלייזר הודות לשימוש בגלי אור שמחממים את זקיקי השיער והורסים אותם. ההבדל המרכזי כאן נשען על חוויית הטיפול. IPL דורש אנרגיה נמוכה יותר בהשוואה ללייזר, כך שטיפול באנרגיית אור יהיה פחות אגרסיבי וכואב, ללא שום תופעות לוואי, יחד עם זאת זמן הטיפול במכשירי הסרת שיער ב IPL ארוכים יותר לעומת לייזר.

מכשיר THR MAX3 משלב ידית לייזר וידית IPL להסרת שיער במכשיר אחד. המכשיר מגיע עם מספר ידיות מתחלפות בטכנולוגיות שונות. יש במכשיר הכנה לידיות YAG Laser ולגלי רדיו (RF)  לטיפולי גוף ופנים. מערכת כזאת של  ALL IN ONE  מעניקה יתרונות רבים למכון האסתטי. היכולת לגוון בסוג הטיפול, עלות המכשיר נמוכה יותר מאשר רכישת מספר מכשירים עם טכנולוגיות שונות, המכשיר תופס מקום של מכשיר אחד בלבד וכו..

הסרת שיער באלקטרופורציה (אפילציה): אפשרות מקובלת נוספת עד לפני כשני עשורים הייתה אפילציה באמצעות מחט – שיטה איטית וממוקדת כלפי כל שערה בנפרד, כיום משמשת שיטה זו לטיפול נקודתי בשערות במקומות קשים לגישה ובמקרים של שיער שיבה / לבן שאינו מתאים לטיפולי IPL / לייזר .